Αστροφυσική, Διάστημα

Πανοραμική άποψη της καρδιάς του νεφελώματος Tarantula από το Hubble

Written by Δ.Μ.

Αρκετά εκατομμύρια νεαρά αστέρια βρίσκονται σε αυτή την εικόνα του διαστημικού τηλεσκόπιου Hubble της NASA, μιας γόνιμης αστρικής περιοχής, την 30 Doradus, που βρίσκεται στην καρδιά του νεφελώματος Tarantula. Οι πρώτοι αστρονόμοι έδωσαν το παρατσούκλι αυτό στο νεφέλωμα, γιατί τα λαμπερά νήματα σε αυτό μοιάζουν με πόδια αράχνης.

Tarantula_Nebula

Τα χρώματα αντιπροσωπεύουν το θερμό αέριο που κυριαρχεί. Το κόκκινο είναι αέριο υδρογόνο και το μπλε οξυγόνο

Η περιοχή 30 Doradus είναι η πιο λαμπρή ορατή περιοχή σχηματισμού άστρων που βρίσκεται σε ένα γειτονικό γαλαξία και ο χώρος με τα πιο μεγάλα άστρα αστέρια δει ποτέ. Το νεφέλωμα βρίσκεται 170.000 έτη φωτός μακριά στο Μεγάλο Νέφος του Μαγγελάνου, έναν μικρό, δορυφορική γαλαξία του δικού μας Γαλαξία μας. Δεν υπάρχουν γνωστές περιοχές σχηματισμού άστρων στον Γαλαξία μας τόσο μεγάλες ή τόσο παραγωγικές όσο η 30 Doradus.

Η σύνθετη εικόνα αποτελείται από ένα από τα μεγαλύτερα μωσαϊκά που συναρμολογήθηκαν ποτέ από τις φωτογραφίες του Hubble και περιλαμβάνει παρατηρήσεις που έγιναν από την Κάμερα Ευρείου Πεδίο 3 και την Προηγμένη Φωτογραφική Κάμερα του Hubble. Η εικόνα του Hubble συνδυάζεται με επίγεια δεδομένα του Νεφελώματος Tarantula, που λαμβάνονται με το τηλεσκόπιο 2,2 μέτρων του Ευρωπαϊκού Νότιου Παρατηρητηρίου στη La Silla της Χιλής.

Συλλογικά, τα αστέρια σε αυτή την εικόνα έχουν εκατομμύρια φορές μεγαλύτερη μάζα από τον ήλιο μας Η εικόνα είναι πλάτους περίπου 650 έτη φωτός και περιέχει διάφορα είδη άστρων.

Η εικόνα αποκαλύπτει τα στάδια της γέννησης άστρων, από εμβρυϊκά αστέρια ηλικίας μερικών χιλιάδων ετών, που είναι ακόμα τυλιγμένα σε κουκούλια σκοτεινού αερίου έως μεγαθήρια άστρα που πεθαίνουν νέα μέσα σε εκρήξεις σουπερνόβα.

Δ.Μ.