Η λήψη φωτογραφιών από κοντά είναι λίγο διαφορετική από τη φωτογράφηση της αρχιτεκτονικής του δρόμου. Ενώ ο κύριος συλλογισμός πίσω από την φωτογραφία του δρόμου είναι να απομακρυνθεί από ένα σκηνοθετημένο θέμα, η φωτογράφηση τυχαίων ξένων προς εμάς θεμάτων, προσφέρουν μια εξαιρετική ευκαιρία να συνεργαστούμε με την ωμή ομορφιά.
Για να ξεκινήσετε την φωτογραφία στο δρόμο, το μόνο που χρειάζεστε είναι μια φωτογραφική μηχανή (οποιαδήποτε σύγχρονη φωτογραφική μηχανή, συμπεριλαμβανομένου ενός smartphone) και ο δημόσιος χώρος για φωτογραφία. Ξεκινήστε με μια πολυσύχναστη τοποθεσία με πολλούς ανθρώπους και δείτε αν μπορείτε να βρείτε κάτι ή κάποιο ενδιαφέρον. Παρατηρήστε τη συμπεριφορά και την εμφάνιση των ανθρώπων και επιδιώξτε να προβάλλετε ένα σαφώς καθορισμένο θέμα στον θεατή. Παρακολουθήστε για μοτίβα, υφές, γραμμές και πάντα προσπαθήστε να επωφεληθείτε από το διαθέσιμο φως για να αναδείξετε το θέμα σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Χρησιμοποιήστε κανόνες σύνθεσης για να τοποθετήσετε το θέμα σας και προσέξτε για περισπασμούς που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την προσοχή του θεατή.
Τι είναι η καλή φωτογραφία στο δρόμο;
Η καλή φωτογραφία στο δρόμο προβάλλει τις ζωές και τα συναισθήματα των ανθρώπων σε μια δεδομένη χρονική στιγμή. Δείχνουν σαφώς καθορισμένα θέματα, λένε την ιστορία τους, αλλά και φέρνουν συναισθήματα στον θεατή. Αν μια φωτογραφία είναι σε θέση να κάνει τον θεατή να σταματήσει και να κάνει ερωτήσεις, θεωρείται συχνά μια επιτυχημένη φωτογραφία του δρόμου.
Πρέπει η φωτογραφία στο δρόμο να έχει ανθρώπους σε αυτήν;
Αυτό εξαρτάται από τον φωτογράφο να αποφασίσει. Ενώ ορισμένοι φωτογράφοι θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ότι η φωτογραφία του δρόμου πρέπει να δείχνει ανθρώπους, άλλοι πιστεύουν ότι είναι απολύτως εντάξει να φωτογραφίζεις τους δημόσιους χώρους μόνους τους χωρίς κανέναν.
Γιατί είναι τόσο δημοφιλής η φωτογραφία στο δρόμο;
Η φωτογραφία στο δρόμο προσφέρει πολλές διαφορετικές ευκαιρίες για να ασκήσει κάποιος τη δημιουργικότητα, καθώς και μια ευκαιρία να τεκμηριωθούν οι ζωές των ανθρώπων και των περιβαλλόντων τους. Πολλοί φωτογράφοι βρίσκουν την φωτογραφία του δρόμου να ανταμείβει γιατί είναι ο τρόπος προβολής διαφορετικών στιγμών.
Είναι νόμιμη η φωτογραφία του δρόμου;
Στις περισσότερες χώρες, η φωτογράφηση του δημόσιου χώρου είναι απολύτως νόμιμη, ακόμα και χωρίς να χρειάζεστε τη συγκατάθεσή του. Ωστόσο, πρέπει να είστε προσεκτικοί και να κατανοείτε τους τοπικούς νόμους και κανονισμούς, καθώς και να σκεφτείτε τη δεοντολογία της φωτογραφίας όταν κάνετε φωτογραφία στο δρόμο.
Είναι παράνομο να τραβήξετε μια φωτογραφία ενός τυχαίου ατόμου;
Εκτός αν βρίσκεστε σε ιδιωτική ιδιοκτησία ή υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες για τον δημόσιο χώρο που βρίσκεστε (όπως σημάδια “χωρίς φωτογραφία” κ.λπ.), η λήψη φωτογραφιών σε τυχαία θέματα δεν είναι παράνομη.
Φυσικά είναι ένα δύσκολο έργο για πολλούς από εμάς – αυτοί οι άνθρωποι στους δρόμους δεν είναι πελάτες που σας πληρώνουν, δεν ξέρουν ποιός είσαι και οι περισσότεροι από αυτούς δεν θέλουν να φωτογραφηθούν καθόλου! Χωρίς αμφιβολία, η φωτογράφηση των ξένων μπορεί να είναι λίγο εκφοβιστική στην αρχή. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που σας διευκολύνουν στη φωτογραφία του δρόμου.
Μάθετε τον σωστό τρόπο προσέγγισης των ξένων
Ζητείστε την άδεια από τα άτομα αν μπορείτε να φτιάξετε το πορτρέτο τους! Το κλειδί για να πάρετε άδεια είναι η κολακεία. Μην πηγαίνετε ανταγωνιστικά προς κάποιον, κουνώντας τη κάμερα φωνάζοντας, “Γεια σου, μπορώ να τραβήξω την εικόνα σου;” Όχι, προσεγγίστε τους με την κάμερά σας στο πλάι σας. Πείτε τους ότι αγαπάτε το χαμόγελό τους ή τον τρόπο με τον οποίο φωτίζονται τα μαλλιά τους στον απογευματινό ήλιο. Μιλήστε μαζί τους και ενημερώστε τους ότι είστε φωτογράφος του δρόμου που τεκμηριώνει τη ζωή στην πόλη σας. Μόλις δημιουργήσετε μια αναφορά, τότε ρωτήστε τους, “Θα σας πειράξει αν κάνω το πορτραίτο σας;” Να είστε σίγουροι ότι με τη χρήση αυτής της προσέγγισης, εννέα φορές από τους δέκα πθα πάρετε την άδεια τους.
Μόλις κάποιος σας δώσει την άδειά τους, είναι συνήθως ανοικτοί για να πάρετε αρκετές λήψεις. Αφού καταγράψετε την εικόνα τους, δείξτε τους στο πίσω μέρος της φωτογραφικής μηχανής για να λάβετε την ανατροφοδότηση και την αντίδρασή τους. Πολλοί θα θέλουν να δουν τον εαυτό τους αιχμαλωτισμένο με μια ωραία κάμερα και θα είναι πρόθυμοι να πάρετε περισσότερες λήψεις αν χρειαστεί. Και τέλος, προσφέρετε να τους στείλετε μια εικόνα.
Μην αποφεύγετε να ευχαριστήσετε το άτομο που συμφώνησε να είναι το θέμα σας. Αυτό είναι το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε. Μπορείτε σίγουρα να ξεφύγετε ευχαριστώντας τους υποκειμένους σας, αλλά τους δίνετε την ευκαιρία να δουν τις φωτογραφίες που έχετε τραβήξει προσφέροντάς τους την διεύθυνση σας. Μερικοί άνθρωποι θα επικοινωνήσουν μαζί σας για να λάβουν τις φωτογραφίες. Και αν αγαπούν τη φωτογραφία τους, μπορεί να επικοινωνήσουν μαζί σας στο μέλλον για τις ανάγκες άλλης φωτογραφίας τους.
Ρύθμιση
Πριν προσεγγίσετε τους ανθρώπους, είναι απαραίτητο να έχετε τις σωστές ρυθμίσεις στη φωτογραφική μηχανή σας. Θυμηθείτε ότι ένα κινούμενο θέμα δεν πρόκειται να σας περιμένει να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις σας.
Για την φωτογραφία δρόμου, ρυθμίστε την κάμερα σας στην προτεραιότητα διαφράγματος (Av στην Canon ή Α στη NIKON)- οπότε ο χρόνος ανοίγματος του κλείστρου ρυθμίζετε αυτόματα – καθώς και αυτόματο ISO για να βεβαιωθείτε ότι η ταχύτητα του κλείστρου θα είναι αρκετά γρήγορη. Με αυτόν τον τρόπο να ξέρετε ότι αν συμβεί κάτι ξαφνικά, η κάμερα σα;ς θα είναι έτοιμη. Η λήψη μιας λεπτής χειρονομίας, όπως ένα βλέμμα ή μια κίνηση χεριών, μπορεί να είναι η διαφορά ανάμεσα σε μια καλή φωτογραφία δρόμου και μια μεγάλη φωτογραφία.
Η προτεραιότητα διαφράγματος σας επιτρέπει να ελέγχετε το βάθος πεδίου Το διάφραγμα, ή το f-stop, καθορίζει το βάθος πεδίου των εικόνων σας. Όσο μικρότερος είναι ο αριθμός f-stop, τόσο μικρότερο είναι το βάθος πεδίου. Αυτές οι φωτογραφίες που βλέπετε με τα υπέροχα φόντα bokeh ή τα θολά προσκηνάρια / υπόβαθρο επιτυγχάνονται με ένα μικρό βάθος πεδίου (μικρός αριθμός f-stop).
Από την άλλη πλευρά, εάν θέλετε το φόντο και το προσκήνιο να είναι στο επίκεντρο, μπορείτε να επιλέξετε υψηλότερο f-stop (όπως το f / 11) για να επιτύχετε βαθύτερο βάθος πεδίου. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο για πράγματα όπως η φωτογραφία του τοπίου. Η ρύθμιση στο Av είναι ιδανική για πορτραίτα, σκηνές με ικανοποιητικό φωτισμό, φωτογραφία δρόμου, τοπίου και ταξιδιού
Αν αποθηκεύετε τις φωτογραφίες σε RAW (πιο σωστά) κι όχι σε JPG, αφήστε τις υπόλοιπες ρυθμίσεις στις προεπιλεγμένες τιμές γιατί οι περισσότερες άλλες ρυθμίσεις γενικά δεν έχουν τότε σημασία. Συνήθως το φλας μπορεί να μην είναι ωφέλιμο παρά σε ορισμένες περιπτώσεις.
Τραβήξτε από απόσταση
Μέχρι να είστε πιο άνετοι να πλησιάζετε στα υποκείμενα σας, τραβήξτε από λίγο πιο μακριά. Όχι όμως με το τηλεφακό σας. Αντ ‘αυτού, αναζητήστε περιβαλλοντικές σκηνές με ενδιαφέροντες χαρακτήρες και ακολουθήστε μια προσέγγιση ντοκιμαντέρ. Η λήψη φωτογραφιών από τη μια πλευρά του δρόμου μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε πιο άνετα.
Πάρτε φωτογραφίες μουσικών δρόμου
Οι πεζοί χρησιμοποιούνται για να τους τραβήξουμε. Ωστόσο, οι μουσικοί του δρόμου κερδίζουν τα προς το ζην! Έτσι, πριν αρχίσετε να τραβάτε, ρίξτε μερικά δολάρια στο καπέλο τους, βεβαιώνοντας ότι παρατηρούν ότι το κάνετε. Τώρα μπορείτε να τραβήξετε τον μουσικό της καρδιάς σας. Πάρτε το χρόνο σας, τραβήξτε από διαφορετικές γωνίες και παίξτε με το φως. Εάν οι διασκεδαστές – μουσικού έχουν μια κάρτα, πάρτε την και πείτε τους ότι θα τους στείλετε μερικές εικόνες όταν τελειώσετε.
Τραβήξτε πίσω από το τζάμι
Πολλοί αρχάριοι φωτογράφοι του δρόμου φοβούνται ότι θα αντιμετωπίσουν άρνηση από τα υποκείμενα τους. Δοκιμάστε να τραβήξετε μέσα από ένα κτίριο. Η ασφάλεια του παραθύρου σας δίνει μια ελαφρά αντιληπτή προστασία! Θυμηθείτε όμως, αν σας πιάσουν, σιγουρευτείτε να χαμογελάσετε!
Φωτογραφήστε τις πλάτες των ανθρώπων
Ποιός λέει ότι πρέπει να δείτε το πρόσωπο του ατόμου; Η λήψη από το πίσω μέρος είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να φωτογραφίσετε χωρίς να το δείτε. Ψάξτε για χαρακτήρες που φοράνε ενδιαφέροντα ρούχα και καπέλα.
Φωτογραφήστε ζώα στο δρόμο
Ποιος δεν αγαπάει ένα καλό σκυλί ή μια γάτα; Επιπλέον, τα γυρίσματα των ζώων του δρόμου οδηγούν συχνά σε συνομιλίες με τους ιδιοκτήτες τους! Όταν φωτογραφίζετε τα ζώα, μην ξεχάσετε να κατεβείτε χαμηλά. Μια στενή, ευρεία προοπτική κάνει πολύ πιο ενδιαφέροντα πλάνα.
Σκηνοθετήστε τη σκηνή
Χρησιμοποιείστε αυτή την τεχνική όταν βρίσκετε ενδιαφέρον φόντο και καλό φως . Κάντε υπομονή και παρακολουθείστε τους ανθρώπους να έρχονται και να φεύγουν και παρατηρείστε πώς το φως τους χτυπά ή πώς ένα συγκεκριμένο στοιχείο του φόντου αλληλεπιδρά με αυτά. Μόλις καταλάβετε τη σκηνή και ξέρετε τι θέλετε να συλλάβετε, στήστε την εικόνα σας και περιμένετε το σωστό άτομο να εισέλθει στη σκηνή σας.
Συλλογή από σιλουέτες
Η καταγραφή των σιλουετών στη φωτογραφία του δρόμου είναι ένας πολύ καλός τρόπος να καταγράφετε ανώνυμα θέματα. Αναζητήστε ισχυρό οπίσθιο φωτισμό ή φωτεινό παράθυρο για να λειτουργήσει ως φόντο και περιμένετε να περάσει ένα θέμα – άτομο μπροστά του. Χρησιμοποιήστε την αντιστάθμιση έκθεσης για να ρυθμίσετε το φωτισμό ή το meter spot (*μετρητή σημείων) στην πηγή του φωτός.
Και οι δύο αυτές τεχνικές θα ρίξουν το θέμα σας στη σκιά ενώ θα εκθέτουν σωστά το φόντο σας. Προσέξτε να μην αλληλεπικαλύπτονται τα σκιαγραφημένα στοιχεία του πλαισίου σας, ώστε να τραβάτε σαφώς καθορισμένα θέματα. Και για άλλη μια φορά, να είστε υπομονετικοί. Περιμένετε να μπουν στην εικόνα σας ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Οι σιλουέτες μπορεί να είναι πολύ διασκεδαστικές, γι ‘αυτό πειραματιστείτε με αυτή την τεχνική.
Χρησιμοποιήστε το αντίθετο φως
Οι περισσότεροι φωτογράφοι έχουν την τάση να κλείνουν τα εργαλεία τους όταν το φως είναι σκληρό, έντονο. Ωστόσο, είναι πολύ καλή στιγμή να παίξετε με το φως και τη σκιά στη φωτογραφία του δρόμου. Ψάξτε για μέρη με έντονο φως και παρατηρήστε πώς το φως και οι σκιές παίζουν με τους ανθρώπους που περπατούν μέσα και έξω από αυτό. Ψάξτε για τα χρώματα που βγαίνουν από το σκοτάδι. Όταν φωτογραφίζετε σε αυτές τις συνθήκες, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην έκθεσή σας . Χρησιμοποιήστε την αντιστάθμιση έκθεσης για να πάτε –1 ή –2 για να βεβαιωθείτε ότι το θέμα σας είναι σωστά εκτεθειμένο καθώς μπαίνει στο φως.
Περιμένετε την αποφασιστική στιγμή
Ο Henri Cartier-Bresson, ο πατέρας της φωτογραφίας στο δρόμο, δήλωσε : “Υπάρχει ένα δημιουργικό κλάσμα του δευτερολέπτου όταν φωτογραφίζετε. Το μάτι σας πρέπει να βλέπει μια σύνθεση ή μια έκφραση που η ίδια η ζωή σας προσφέρει και πρέπει να γνωρίζετε πότε να κάνετε κλικ στη φωτογραφική μηχανή. Αυτή είναι η στιγμή που ο φωτογράφος είναι δημιουργικός. Oop! Τη στιγμή! Μόλις την χάσετε, θα την έχετε για πάντα. ” Η καταγραφή της αποφασιστικής στιγμής θέλει λίγη τύχη, γρήγορο χρόνο αντίδρασης και καλή γνώση της φωτογραφικής σας μηχανής.