Η σύνθεση είναι κρίσιμη αν θέλετε να τραβήξετε καλές φωτογραφίες, γιατί είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέρη της φωτογραφίας. Ακόμα, πολλοί φωτογράφοι ξεκινούν μόνο με τον κανόνα των τρίτων και ποτέ δεν περνούν σε βάθος για το πώς να συνθέτουν καλύτερες φωτογραφίες. Σύνθεση είναι η δομή μιας φωτογραφίας και αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο τα διάφορα στοιχεία μιας σκηνής είναι τοποθετημένα μέσα στο πλαίσιο. Είναι ο τρόπος με τον οποίο ρυθμίζετε τα στοιχεία της εικόνας σας για να δημιουργήσετε την εμφάνιση που θέλετε και μπορεί να φτιάξει προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο μια εικόνα. Εάν δείτε ένα ενδιαφέρον θέμα – ανεξάρτητα από το πόσο καλό είναι το φως ή πόσο ασυνήθιστες είναι οι συνθήκες – πρέπει ακόμα να συνθέσετε τη φωτογραφία αν θέλετε ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα.
Οι ισορροπημένες φωτογραφίες είναι ειρηνικές, στατικές και ήρεμες
Οι μη ισορροπημένες φωτογραφίες είναι δραματικές, τεταμένες και δυναμικές
Αν φωτογραφίζετε μια ήπια λίμνη κατά την ανατολή του ηλίου, ίσως να μην θέλετε μια ισορροπημένη φωτογραφία. Αλλά, με πιο έντονα θέματα, θα μπορούσε να είναι η τέλεια σύνθεση. Απλώς εξαρτάται από τη διάθεση που προσπαθείτε να μεταφέρετε.
f / 3,5-5,6 @ 32mm, ISO 100, 6 δευτερόλεπτα, f / 22,0
Αυτή η εικόνα έχει ισορροπία προς τα αριστερά. Αυτό την καθιστά πιο δυναμική και έντονη, η οποία λειτουργεί καλά εδώ.
6. Χώρος αναπνοής
Όταν υπάρχουν πολλά σημεία ενδιαφέροντος σε μια φωτογραφία, μπορεί να θέλετε να τους δώσετε “χώρο αναπνοής” διαχωρίζοντάς τα μεταξύ τους. Διαφορετικά, τα στοιχεία της φωτογραφίας σας θα επηρεάσουν το ένα το άλλο (ή τις άκρες του πλαισίου σας), δημιουργώντας μια δυσκίνητη σύνθεση.
Σκεφτείτε μια σκηνή όπου μερικά πουλιά πετούν στον αέρα και θέλετε να τα συλλάβετε σε μία φωτογραφία. Εάν ένα πουλί διασχίζει μπροστά από ένα άλλο, τότε αυτή η περιοχή της εικόνας θα φαίνεται ακατάστατη. Αντίθετα, είναι καλύτερα αν όλα τα υποκείμενα σας έχουν κάποιο χώρο να αναπνεύσουν – μεταξύ τους και μεταξύ των άκρων της εικόνας σας.
f / 2.8 @ 105mm, ISO 100, 1/320, f / 3.5
Όλα τα πουλιά που πετάνε εδώ έχουν άφθονο χώρο αναπνοής.
Το ίδιο ισχύει και αν φωτογραφίζετε ένα βουνό και η κορυφή αγγίζει σχεδόν την κορυφή της φωτογραφίας σας. Σε αυτή την περίπτωση, θα τραβήξει μια ανεπιθύμητη προσοχή και ενδεχομένως θα δείξει μια αίσθηση απροσεξίας. Αντιθέτως, τείνει να λειτουργεί καλύτερα αν τα υποκείμενα σας έχουν αρκετό χώρο να στέκονται μόνα τους, ανεμπόδιστα από οτιδήποτε άλλο στη φωτογραφία. Αυτό σας βοηθά να στείλετε ένα ισχυρό, συνεκτικό μήνυμα στους θεατές σας.
Ο κανόνας των τρίτων είναι πολύ απλός. Διαχωρίζετε το πλαίσιο σε 9 ίσα ορθογώνια όπως απεικονίζεται παρακάτω. Σε πολλές κάμερες υπάρχει η δυνατότητα εμφάνισης αυτού του πλέγματος σε λειτουργία ζωντανής προβολής. Η ιδέα είναι να τοποθετηθούν τα σημαντικά στοιχεία της σκηνής κατά μήκος μίας ή περισσοτέρων γραμμών ή όπου τέμνονται οι γραμμές. Έχουμε μια φυσική τάση να θέλουμε να τοποθετήσουμε το κύριο θέμα στη μέση. Λάθος! Η τοποθέτηση του θέματος χρησιμοποιώντας τον κανόνα των τρίτων, θα οδηγήσει συχνότερα σε μια πιο ελκυστική σύνθεση.
Ο ορίζοντας είναι κατά προσέγγιση στο κάτω τρίτο του πλαισίου και τα μεγαλύτερα και πλησιέστερα δέντρα κατά μήκος της γραμμής προς τα δεξιά. Η φωτογραφία δεν θα είχε τον ίδιο αντίκτυπο αν τα μεγαλύτερα δέντρα είχαν τοποθετηθεί στο κέντρο του πλαισίου.
1. Σύνθεση
Έχετε την δυνατότητα να αλλάξετε τη σύνθεση μιας φωτογραφίας, μετακινώντας την κάμερα προς τα εμπρός, προς τα πίσω, αριστερά και δεξιά. Να αλλάξετε το φακό σας – τη μεγέθυνση ή τη σμίκρυνση. Να δώσετε προσοχή σε κάποια στοιχεία από τη σκηνή που έχετε μπροστά σας. Έτσι, το θέμα σας παίρνει σάρκα και οστά και το παρουσιάζεται στους θεατές σας όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. Είναι η σύνθεση ο μηχανισμός για τη μετάδοση ενός μηνύματος με τις φωτογραφίες σας.
Σημεία, γραμμές και σχήματα. Στο πιο θεμελιώδες επίπεδο, αυτά είναι τα μόνα στοιχεία της σύνθεσης. Οτιδήποτε στην εικόνα σας – το θέμα σας, το φόντο, μικροσκοπικές λεπτομέρειες που δεν έχουν καμία σημασία – είναι όλα σημεία, γραμμές και σχήματα. Εκτός από τα μεμονωμένα στοιχεία μιας φωτογραφίας, υπάρχει και ο τρόπος που αλληλοσυνδέονται μεταξύ τους. Αρκετά στοιχεία μιας σωστά τοποθετημένης φωτογραφίας είναι ισχυρότερα από το άθροισμα των τμημάτων τους.
Για να γίνει αυτό πιο σαφές, ρίξτε μια ματιά στις παρακάτω φωτογραφίες. Πρόκειται για παράλληλες συγκρίσεις μιας επιτυχημένης φωτογραφίας μαζί με τα συστατικά μέρη της. Το πρώτο παράδειγμα είναι μια φωτογραφία από το Εθνικό Πάρκο Γιοσέμιτι στην Καλιφόρνια. Με βάση μόνο το σχέδιο γραμμής, μπορείτε να δείτε ότι η σύνθεση είναι πολύ ισορροπημένη, με ίσες ποσότητες ενδιαφέροντος και στα δύο μισά του πλαισίου. Σύρετε το ρυθμιστικό προς τα εμπρός και πίσω για να δείτε τη σύγκριση πριν / μετά:
Η επόμενη φωτογραφία, από την Kοιλάδα του Θανάτου, που έχει μια πιο δυναμική σύνθεση, με ισχυρές διαγώνιες γραμμές που διατρέχουν το μήκος της φωτογραφίας:
Παρακάτω είναι μια φωτογραφία από το Jökulsárlón στην Ισλανδία, με ένα μπλοκ πάγου. Και πιο κάτω μπορείτε να δείτε τις γραμμές και τα σχήματα που αποτελούν τη δομή της φωτογραφίας:
Όταν βγάζετε φωτογραφίες, δεν μπορείτε ασφαλώς να φανταστείτε το θέμα σας ως σύνολο ασπρόμαυρων γραμμών. Αυτό που μπορείτε να σκεφτείτε όμως, είναι συνθέσετε μια καλή δομή – η οποία, κατά βάθος, έχει τις ρίζες της στα θεμελιώδη στοιχεία όπως γραμμές και σχήματα.
Στον «κανόνα» των τρίτων διαχωρίζετε το πλαίσιο σε 9 ίσα ορθογώνια, 3 προς τα εμπρός και 3 προς τα κάτω όπως απεικονίζεται παρακάτω. Οι περισσότερες κάμερες σήμερα έχουν την δυνατότητα εμφάνισης αυτού του πλέγματος σε λειτουργία ζωντανής προβολής. Η ιδέα είναι να τοποθετηθούν τα σημαντικά στοιχεία της σκηνής κατά μήκος μίας ή περισσοτέρων γραμμών ή όπου τέμνονται οι γραμμές. Έχουμε μια φυσική τάση να θέλουμε να τοποθετήσουμε το κύριο θέμα στη μέση. Η τοποθέτηση από το κέντρο χρησιμοποιώντας τον κανόνα των τρίτων θα οδηγήσει συχνότερα σε μια πιο ελκυστική σύνθεση.
Πλαίσιο μέσα στο πλαίσιο
H τοποθέτηση ενός πλαισίου μέσα σε άλλο πλαίσιο είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος απεικόνισης του βάθους σε μια σκηνή. Αναζητήστε στοιχεία όπως παράθυρα, καμάρες ή διακλαδισμένα κλαδιά για να πλαισιώσετε τη σκηνή. Το «πλαίσιο» δεν χρειάζεται απαραίτητα να περιβάλλει ολόκληρη τη σκηνή για να είναι αποτελεσματική.
Τα πλαίσια δεν χρειάζεται να είναι τεχνητά αντικείμενα όπως τόξα ή παράθυρα. Η παρακάτω φωτογραφία λήφθηκε στο County Kildare της Ιρλανδίας. Αυτή τη φορά έγινε χρήση του κορμού του δέντρου προς τα δεξιά και το κλαδί για να φτιαχτεί ένα πλαίσιο γύρω από τη σκηνή που περιείχε τη γέφυρα και το σπίτι. Παρατηρήστε ότι προσθέτουν ακόμα μια αίσθηση βάθους.
Κορυφαίες γραμμές
Οι κορυφαίες γραμμές βοηθούν τον θεατή μέσω της εικόνας να εστιάσουν στα σημαντικά στοιχεία. Οτιδήποτε από μονοπάτια, τοίχους ή σχέδια μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κορυφαίες γραμμές, όπως εδώ. Σε αυτή τη φωτογραφία του Πύργου του Άιφελ, έγινε χρήση με τα πρότυπα στις πέτρες ως κορυφαίες γραμμές. Οι γραμμές στο έδαφος οδηγούν τον θεατή στον Πύργο του Άιφελ από απόσταση. Η συμμετρία του περιβάλλοντος έκανε αυτό το είδος της σύνθεσης να λειτουργεί καλά.
Οι κατευθυντήριες γραμμές δεν πρέπει απαραιτήτως να είναι ευθείες, όπως φαίνεται στην παρακάνω εικόνα. Στην πραγματικότητα οι καμπύλες γραμμές μπορούν να είναι πολύ ελκυστικές. Σε αυτήν την περίπτωση, το μονοπάτι οδηγεί τον θεατή στα δεξιά του πλαισίου προτού στρίψει προς τα αριστερά προς το δέντρο. Επίσης, χρησιμοποίησα τον κανόνα των τρίτων όταν τραβήξαμε την εικόνα.
Διαγώνιες γραμμές και τρίγωνα
Συχνά λέγεται ότι τρίγωνα και διαγώνιες γραμμές προσθέτουν «δυναμική ένταση» σε μια φωτογραφία. Κοιτάξτε το έτσι, οριζόντιες γραμμές και κάθετες γραμμές υποδηλώνουν σταθερότητα. Εάν βλέπετε ένα άτομο που στέκεται σε μια επίπεδη οριζόντια επιφάνεια, θα φαίνεται να είναι αρκετά σταθερό. Βάλτε αυτόν τον άνθρωπο σε μια κεκλιμένη επιφάνεια και θα φαίνεται λιγότερο σταθερός. Αυτό δημιουργεί ένα ορισμένο επίπεδο έντασης οπτικά. Δεν είμαστε τόσο συνηθισμένοι στις διαγώνιες γραμμές στην καθημερινή μας ζωή. Υποσυνείδητα υποδηλώνουν αστάθεια. Η ενσωμάτωση τριγώνων και διαγωνίων στις φωτογραφίες μας μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία αυτής της αίσθησης «δυναμικής έντασης».
Αυτή η εικόνα της Γέφυρας του Σαμουήλ Μπέκετ στο Δουβλίνο ενσωματώνει στην σκηνή άφθονα τρίγωνα και διαγώνιες γραμμές. Η ίδια η γέφυρα είναι ένα πραγματικό τρίγωνο. Για άλλη μια φορά μπορείτε να δείτε πώς έχουν συνδυαστεί δύο τεχνικές για να συνθέσουμε την εικόνα: τρίγωνα και διαγώνιες γραμμές.
Η παραπάνω φωτογραφία λήφθηκε στη Βενετία. Για μια ακόμη φορά, μια διακοσμητική λυχνία κυριαρχεί στη μία πλευρά του πλαισίου. Ο πύργος της εκκλησίας σε απόσταση παρέχει ισορροπία στην άλλη πλευρά του πλαισίου. Αυτό έχει επίσης δευτερεύουσα επίδραση στη σύνθεση. Ο πύργος της εκκλησίας από απόσταση είναι προφανώς πολύ μεγαλύτερος από το φανάρι στην πραγματική ζωή. Εμφανίζεται μικρότερος στη φωτογραφία καθώς είναι πολύ μακριά. Αυτό βοηθά να προσθέσετε μια αίσθηση βάθους και κλίμακας στη σκηνή.
Μοτίβα
Οι άνθρωποι προσελκύονται φυσικά από τα μοτίβα. Είναι οπτικά ελκυστικά και προτείνουν αρμονία. Τα μοτίβα μπορούν να έχουν γίνουν τεχνητά σαν μια σειρά από τόξα ή φυσικά όπως τα πέταλα σε ένα λουλούδι. Η ενσωμάτωση μοτίβων στις φωτογραφίες είναι πάντα ένας καλός τρόπος για να δημιουργήσετε μια ευχάριστη σύνθεση. Λιγότερο τακτικές υφές μπορεί επίσης να είναι πολύ ευχάριστο στο μάτι. Η παρακάτω φωτογραφία λήφθηκε στην Τυνησία. Έχει χρησιμοποιηθεί το μοτίβο στις πέτρες για να οδηγηθεί το βλέμμα στο κτίριο. Το ίδιο το κτίριο ενσωματώνει ένα σχέδιο με τη μορφή μιας σειράς από καμάρες.
Κανόνας των περιττών αριθμών
Στον κόσμο της φωτογραφίας ο «κανόνας των περιττών» υποδεικνύει ότι μια εικόνα είναι περισσότερο οπτικά ελκυστική εάν υπάρχει ένας περιττός αριθμός θεμάτων. Η θεωρία προτείνει ότι ένας ζυγός αριθμός στοιχείων σε μια σκηνή αποσπά την προσοχή καθώς ο θεατής δεν είναι σίγουρος σε ποιον θα επικεντρωθεί η προσοχή του / της. Ένας περιττός αριθμός στοιχείων θεωρείται πιο φυσικός και ευκολότερος στο μάτι.
Χρυσό Τρίγωνο
Η σύνθεση των χρυσών τριγώνων λειτουργεί πολύ παρόμοια με τον κανόνα των τρίτων. Αντί όμως από ένα πλέγμα ορθογωνίων, διαιρούμε το πλαίσιο με μια διαγώνια γραμμή που πηγαίνει από τη μία γωνία στην άλλη. Στη συνέχεια προσθέτουμε δύο άλλες γραμμές από τις άλλες γωνίες κάθετα στη διαγώνια γραμμή. Αυτό διαιρεί το πλαίσιο σε μια σειρά από τρίγωνα. Όπως βλέπετε, αυτός ο τρόπος σύνθεσης μας βοηθά να εισαγάγουμε ένα στοιχείο «δυναμικής έντασης». Όπως και με τον κανόνα των τρίτων, χρησιμοποιούμε τις γραμμές (των τριγώνων σε αυτή την περίπτωση) για να μας βοηθήσουν τοποθετήστε τα διάφορα στοιχεία στη σκηνή.
Η παραπάνω φωτογραφία περιέχει ισχυρές διαγώνιες που ακολουθούν τις γραμμές των «χρυσών τριγώνων». Τα ίχνη φωτός από την κυκλοφορία ακολουθούν τέλεια τη διαγώνια γραμμή που τρέχει από την πάνω δεξιά γωνία μέχρι την κάτω αριστερή γωνία. Οι κορυφές των κτιρίων στα αριστερά είναι κοντά στη μικρότερη διαγώνιο στα αριστερά. Η μικρή γραμμή στα δεξιά συναντά τη μεγαλύτερη γραμμή στην επάνω γωνία των κτιρίων.
3. Πρόθεση
Το μεγάλο μυστικό της σύνθεσης δεν είναι ότι πρέπει να ακολουθήσετε μια δομή ή ένα πρότυπο για την πλειοψηφία των φωτογραφιών σας (κάτι που υποδηλώνει ο κανόνας των τρίτων). Αντιθέτως, το σημαντικό είναι να επιλέξετε τη σύνθεσή σας εκ προθέσεως .
Η πρόθεση είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της σύνθεσης. Τίποτα στη φωτογραφία δεν πρέπει να συμβεί τυχαία. Όλα πρέπει να έχουν έναν λόγο ύπαρξης. Εάν το θυμάστε αυτό, και πραγματικά ξοδεύετε χρόνο στον τομέα που το κάνει να συμβεί, οι φωτογραφίες σας θα καλυτερέψουν. Έτσι, θα καταλήξετε να σκεφτείτε περισσότερο για το πώς εμφανίζεται μια φωτογραφία.
Η σύνθεση αυτή είναι εξαιρετικά σκόπιμη. Πρέπει να περιμένετε αρκετά λεπτά για να τραβήξετε τον προβολέα στη σωστή θέση. Συγκεκριμένα, η φωτεινή δέσμη (που περιστρέφεται 360 μοίρες) πρέπει να δείχνει απευθείας σε σας, έτσι ώστε να μοιάζει σαν να λάμπει κατ ‘ευθείαν επάνω. Έτσι, δεν φωτογραφίζετε τυχαία τον Πύργο του Άιφελ αλλά με συνειδητή προσπάθεια να σκεφτείτε μια εικόνα που διαφέρει από τις συνηθισμένες.
4. Απλότητα
Κάθε φωτογραφία που τραβάτε έχει ένα συναισθηματικό μήνυμα – τον βασικό λόγο για τον οποίο επιλέξατε να τραβήξετε μια φωτογραφία στην πρώτη θέση. Όταν βγάζετε φωτογραφίες, ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να σκεφτείτε συνειδητά το συναισθηματικό μήνυμα και να ακούσετε τον τρόπο με τον οποίο θέλετε να το εκφράσετε. Εκεί έρχεται η δύναμη της απλότητας .
Η απλότητα σημαίνει ότι τίποτα στη φωτογραφία σας δεν απομακρύνεται από το συναισθηματικό μήνυμα. Εάν προσπαθείτε να μεταφέρετε μια αίσθηση ομορφιάς σε ένα τοπίο, εξαλείψτε τα πάντα από τη φωτογραφία που δεν είναι όμορφα. Αυτό θα μπορούσε να είναι καλώδια μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, λάθος άτομα στο προσκήνιο, ένα σκουπίδι στο πλαίσιο, και ούτω καθεξής.
Ταυτόχρονα, η απλότητα αναφέρεται επίσης στη σύνθεσή σας. Μην κατακλύζετε τους θεατές σας με πάρα πολλές πληροφορίες, εκτός αν ο στόχος σας είναι να καταγράψετε μια συντριπτική, χαοτική φωτογραφία. Όταν η φωτογραφία σας αποκαλύπτει την ιστορία που θέλετε χωρίς καμία απόσπαση της προσοχής, θα είναι όσο το δυνατόν ισχυρότερη.
105mm f / 2.8 ISO 1250, 1/100, f / 3.5
5. Ισορροπία
Ένα από τα κύρια πράγματα που πρέπει να σκέφτεστε όταν συνθέτετε μια φωτογραφία είναι η ισορροπία. Κάθε στοιχείο της εικόνας προσελκύει την προσοχή του θεατή. Αυτό είναι γνωστό ως “οπτικό βάρος”. Αντικείμενα που έχουν υψηλά επίπεδα οπτικού βάρους περιλαμβάνουν τα πιο φωτεινά αντικείμενα, τα έντονα – κορεσμένα χρώματα, τα μάτια, οι άνθρωποι με διάφορες γκριμάτσες, τα ζώα, με υψηλή αντίθεση και ασυνήθιστα στοιχεία – οτιδήποτε προσελκύει την προσοχή στον πραγματικό κόσμο. Στη συνέχεια, υπολογίστε αν το οπτικό βάρος κατανέμεται ομοιόμορφα στο πλαίσιο, ή αν το ένα μισό της φωτογραφίας έχει περισσότερα έντονα στοιχεία από το άλλο (από αριστερά προς τα δεξιά). Αν είναι σχεδόν ομοιόμορφα, είναι μια ισορροπημένη φωτογραφία. Εάν όχι, η φωτογραφία δεν είναι ισορροπημένη. (Ούτε είναι κατ ‘ανάγκην καλύτερη από την άλλη.)
Είναι ισορροπημένη η φωτογραφία σας; Για να το καταλάβετε, σκεφτείτε το οπτικό βάρος κάθε στοιχείου στη φωτογραφία σας. Στη συνέχεια, φανταστείτε την τοποθέτηση της εικόνας σε ένα υπομόχλιο. Σε ποια κατεύθυνση κλίνει;
Αυτό λειτουργεί σαν την τραμπάλα, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι μπορείτε να ισορροπήσετε ένα “βαρύ” αντικείμενο – το κύριο θέμα σας – με ένα “ελαφρύτερο” αντικείμενο, εφόσον το ελαφρύτερο αντικείμενο είναι μακρύτερα στην άκρη της φωτογραφίας (ακριβώς όπως εξισορροπείται ένα παιδί και ένας ενήλικας σε μια τραμπάλα). Ρίξτε μια ματιά στην παρακάτω φωτογραφία:
f / 2.8 @ 105mm, ISO 400, 1/800, f / 2.8
Το έντομο λιβελλούλη έχει περισσότερο οπτικό βάρος εδώ, ενώ δεξιά η σιλουέτα στο παρασκήνιο έχει πολύ λιγότερο, αλλά βρίσκεται στην άκρη του πλαισίου, ενώ η λιβελλούλη είναι πιο κοντά στο κέντρο. Έτσι, συνολικά, αυτή είναι μια ισορροπημένη φωτογραφία.
f / 4 @ 175mm, ISO 200, 1/25, f / 5.6 Το κύριο θέμα (το κατσίκι στο βουνό) δεν έχει αρκετό χώρο για να αναπνεύσει
Ο κανόνας αυτός του χώρου σχετίζεται με την κατεύθυνση προς την οποία κινούνται τα αντικείμενα της φωτογραφίας σας. Εάν παίρνετε μια φωτογραφία ενός κινούμενου αυτοκινήτου, για παράδειγμα, θα πρέπει να αφήσετε περισσότερο χώρο στο πλαίσιο μπροστά από το αυτοκίνητο παρά πίσω από αυτό. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει χώρος στο πλαίσιο για να μετακινηθεί το αυτοκίνητο.
Υπάρχει θεωρία που λέει ότι διαβάζουμε μια εικόνα από αριστερά προς τα δεξιά με τον ίδιο τρόπο που διαβάζουμε το κείμενο. Για το λόγο αυτό, προτείνεται ότι οποιαδήποτε κίνηση απεικονίζεται σε μια φωτογραφία θα πρέπει να ρέει από αριστερά προς τα δεξιά.
7. Θετικός και αρνητικός χώρος
Ο θετικός χώρος είναι οτιδήποτε ξεχωρίζει στη φωτογραφία σας που προσελκύει την προσοχή. Ο αρνητικός χώρος είναι ο αντίθετος χώρος μιας εικόνας που ξεθωριάζει στο παρασκήνιο και δεν τραβάει το μάτι. Μπορείτε να τραβήξετε φωτογραφίες με μεγάλες ποσότητες αρνητικού χώρου, υψηλές ποσότητες θετικού χώρου ή κάπου ενδιάμεσα. Όλοι μεταφέρουν διαφορετικά συναισθήματα.
Οι φωτογραφίες που γεμίζουν με αρνητικό χώρο έχουν την αίσθηση της κενότητας, της γαλήνης και της απομόνωσης. Τείνουν να είναι κάπως μινιμαλιστικές εικόνες και λειτουργούν καλά όταν προσπαθείτε να δείξετε μια αίσθηση κλίμακας ή μοναξιάς. Ένα μοναχικό δέντρο σε μια χιονοθύελλα θα μπορούσε να έχει άφθονο αρνητικό χώρο, όπως και η παρακάτω φωτογραφία:
f / 1.4 @ 24mm, ISO 100, 1/640, f / 4.0
Λόγω του συνολικού αρνητικού χώρου, αυτή η εικόνα μεταφέρει μια αίσθηση απομόνωσης. Οι φωτογραφίες με πολύ θετικό χώρο είναι πιο έντονες, απασχολημένες και ενεργές. Περιλαμβάνουν πολλές μικρές λεπτομέρειες για να παρατηρήσετε το μάτι σας, αν και το μειονέκτημα είναι ότι μπορεί να φαίνεται γεμάτο – βλάπτοντας την απλότητα και τη σαφήνεια του μηνύματός σας – αν δεν είστε προσεκτικοί.
f / 4 @ 200mm, ISO 100, 1/500, f / 6.3 Αυτή η φωτογραφία έχει πολύ θετικό χώρο, καθιστώντας την πιο απασχολημένη και πιο ενεργή.
Αυτά τα συναισθήματα είναι πολύ σημαντικά για τη σύνθεσή σας και βοηθούν στο σχηματισμό του μηνύματος που θέλετε να στείλετε. Αν δίνετε μεγάλη προσοχή στο πεδίο, μπορείτε να μετακινηθείτε ή να προσαρμόσετε τη σύνθεσή σας προκειμένου να αλλάξετε την αναλογία του θετικού χώρου στον αρνητικό χώρο. Λόγω των διαφορετικών συναισθημάτων που μεταφέρουν, αυτό είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να το έχετε στη διάθεσή σας.
8. Μοτίβα και σχέσεις
Σε μερικές περιπτώσεις, με προσοχή, μπορείτε να τραβήξετε φωτογραφίες που έχουν πιο περίπλοκα σχέδια και σχέσεις από μια απλή σύνθεση. Για παράδειγμα, μπορείτε να φωτογραφίσετε ένα τοπίο με πορτοκαλί λουλούδι στο προσκήνιο και πορτοκαλί φως σε απομακρυσμένους λόφους. Ή, θα μπορούσατε να συλλάβετε έναν καταιγισμό καπνού που ανέβαινε από το ηφαίστειο τη νύχτα και να ταιριάζει με το σχήμα του Γαλαξία.
Δεν υπάρχει τέλος στον κόσμο των βαθύτερων σχέσεων που είναι δυνατές στη φωτογραφία. Δεν είναι κάτι που θα βρείτε συνέχεια, αλλά πρέπει να προσέξετε. Όταν μια φωτογραφία έχει μια ιδιαίτερα φανταστική σχέση, θα αισθάνεται εντελώς διασυνδεδεμένη και σκόπιμη.
Το σχήμα των βράχων σε αυτό το λόφο είναι αρκετά παρόμοιο με το σχήμα των σύννεφων – μακριές, λεπτές γραμμές. Αυτό κάνει τα πάνω και τα κάτω τμήματα της φωτογραφίας να αισθάνονται πιο αλληλένδετα, ακόμη και υποσυνείδητα, που δίνει αυτή σε αυτή τη φωτογραφία ένα ισχυρότερο «λόγο για να υπάρχει».
9. Αναζητήστε συγκεκριμένους συνδυασμούς χρωμάτων
Η χρήση του ίδιου του χρώματος είναι ένα συνθετικό εργαλείο που παραβλέπεται συχνά. Η θεωρία των χρωμάτων είναι κάτι που γνωρίζουν πολύ οι γραφίστες, οι σχεδιαστές μόδας και οι σχεδιαστές του εσωτερικού των σπιτιών. Ορισμένοι συνδυασμοί χρωμάτων ικανοποιούν το ένα το άλλο αρκετά καλά και μπορεί να είναι το αποτέλεσμα πολύ εντυπωσιακό.
Ρίξτε μια ματιά στον τροχό του χρώματος παραπάνω. Μπορείτε να δείτε ότι τα χρώματα είναι διατεταγμένα λογικά στα τμήματα ενός κύκλου. Τα χρώματα που είναι αντίθετα μεταξύ τους στο χρώμα του τροχού λέγεται ότι είναι «συμπληρωματικά χρώματα». Ως φωτογράφοι, μπορούμε να αναζητήσουμε σκηνές που ενσωματώνουν τα συμπληρωματικά χρώματα ως τρόπο δημιουργίας ελκυστικών και εντυπωσιακών συνθέσεων.
Για παράδειγμα: Έχετε παρατηρήσει ποτέ πόσες αφίσες ταινιών έχουν μπλε και κίτρινο / πορτοκαλί σχέδια χρωμάτων; Αυτό γίνεται αρκετά σκόπιμα για να δημιουργήσετε διαφημίσεις που τραβούν την προσοχή.
Βλέπετε την χρήση του εντυπωσιακού μπλε / κίτρινου συνδυασμού χρωμάτων σε αυτή τη φωτογραφία του Custom House στο Δουβλίνο. Οι κίτρινες αποχρώσεις του φωτιζόμενου κτιρίου συνδυάζονται όμορφα με το βαθύ μπλε του ουρανού την ώρα της δύσης του ηλίου.
Το κόκκινο και το μπλε είναι επίσης συμπληρωματικά χρώματα στον τροχό του χρώματος. Το εμπορικό κέντρο Stephen’s Green στο Δουβλίνο φωτίστηκε κόκκινο για τα Χριστούγεννα. Ήταν πολύ εντυπωσιακό έναντι στο βαθύ μπλε του νυχτερινού ουρανού.
10. Συμπέρασμα
Δεν θέλω να φανεί ότι η σύνθεση είναι εύκολη. Κατά κάποιον τρόπο, είναι δύσκολη. Ακόμη και οι μεγαλύτεροι φωτογράφοι όλων των εποχών ποτέ δεν κατέκτησαν τη σύνθεση, επειδή η σύνθεση δεν είναι το είδος του αντικειμένου που μπορείς να κυριαρχήσεις.
Η τέλεια σύνθεση δεν είναι ένα τελικό σημείο που μπορείτε να φτάσετε με αρκετά ταλέντα ή σκληρή δουλειά. Είναι, αντιθέτως, ένας μεταβαλλόμενος στόχος που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις δικές σας, μεταβαλλόμενες ιδιότητες, καθώς και από τη σκηνή μπροστά σας και από τον συναισθηματικό στόχο που έχετε κατά νου. Ο κανόνας των τρίτων δεν θα σας φτάσει εκεί. Είναι μια απλή τεχνική, που προορίζεται κυρίως για αρχάριους, και “γρατζουνίζει” μόνο την επιφάνεια της συνθέσεως που μπορεί να είναι. Το ίδιο ισχύει και για κάθε άλλη απλή συμβουλή εκεί έξω – κανένα από αυτά δεν εφαρμόζει αρκετά συχνά για να παρακάμψει τα θεμελιώδη στοιχεία της σύνθεσης.
Δυστυχώς, δεν μπορείτε να μάθετε τα πάντα για τη σύνθεση από ένα άρθρο ή ένα βίντεο YouTube. είναι πολύ προσωπικό θέμα. Η σύνθεση είναι κάτι που πρέπει να βγείτε και να μάθετε μόνοι σας.
https://petapixel.com/2016/09/14/20-composition-techniques-will-improve-photos/