Εάν η ύλη ήταν τόσο πυκνή κατά την διάρκεια του Big Bang, πώς και δεν διαμόρφωσε μια μαύρη τρύπα;

Συχνές ερωτήσεις, Νοέμβριος 2001

Παρόμοιες ερωτήσεις έχουν απασχολήσειι διαπρεπείς φυσικούς επιστήμονες από το Νεύτωνα έως τον Αϊνστάιν και πέρα.

Ο βασικός λόγος που το μεγαλύτερο μέρος της ύλης στη Μεγάλη Έκρηξη δεν κατέρρευσε αμέσως σε μια μαύρη τρύπα, είναι ότι ο κόσμος επεκτεινόταν φοβερά γρήγορα, από μια πολύ-πολύ θερμή κατάσταση στην οποία βρισκόταν.

Η φοβερά γρήγορη διαστολή, συν τη πίεση της έντονης ακτινοβολίας στις πολύ πρώιμες φάσεις της Μεγάλης Έκρηξης, επέδρασε στο να επιβραδύνει την κατάρρευση των υπερβολικά πυκνών περιοχών, πολύ αργότερα από την έναρξη του Big Bang.

Πόσο πιό αργότερα όμως; Οι αστροφυσικοί προς το παρόν υπολογίζουν ότι τα πρώτα αστέρια και οι γαλαξίες διαμορφώθηκαν, στο χρονικό διάστημα μεταξύ εκατό εκατομμυρίων μέχρι και ενός δισεκατομμυρίων ετών, μετά από τη Μεγάλη Έκρηξη.

Υπάρχει ακόμα μια ανοικτή ερώτηση ως προς το εάν ο τεράστιος αριθμός των πολύ ογκωδών αστεριών, που έχουν βάρος μερικές εκατοντάδες ηλιακές μάζες, σχηματίσθηκαν τότε και κατέρρευσαν για να κάνουν τότε τις μαύρες τρύπες.

Εάν αυτό συνέβη, τότε οι ογκώδεις μαύρες τρύπες μπορεί να είναι από μυστηριώδη σκοτεινή ύλη, και το μεγαλύτερο μέρος της ύλης στο Σύμπαν να είναι υπό μορφή μαύρων τρυπών.

Αναφορές:
Μ. Begelman και Μ. Rees, "Μοιραία έλξη της βαρύτητας", 1996.