Αστροφυσική, Διάστημα

Ίσως υπάρχουν 10.000 μαύρες τρύπες κρυμμένες στο κέντρο του Γαλαξία

Written by Δ.Μ.

Μια ομάδα αστροφυσικών από το Πανεπιστήμιο της Κολούμπια στη Νέα Υόρκη λένε ότι έχουν αποδείξει μια παλιά θεωρία εδώ και μια δεκαετία, ότι ένα πλήθος μικρότερων μαύρων οπών περιβάλλουν την υπερβαρέα μαύρη τρύπα Τοξότης Α (Sgr A), στον πυρήνα του Γαλαξία.μας. Οι χιλιάδες αυτές μαύρες τρύπες, είναι πιθανόν να είναι εγκλωβισμένες και να περιστρέφονται στη δίνη της ασύλληπτα μεγάλης μαύρης τρύπας,. Αν επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο, τότε θα πρέπει να αλλάξει εξ ολοκλήρου η οπτική μας για το σύμπαν.

Μια ομάδα αστροφυσικών από το Πανεπιστήμιο της Κολούμπια στη Νέα Υόρκη λένε ότι έχουν αποδείξει μια παλιά θεωρία εδώ και μια δεκαετία, ότι ένα πλήθος μικρότερων μαύρων οπών περιβάλλουν την υπερβαρέα μαύρη τρύπα Τοξότης Α (Sgr A),  στον πυρήνα του Γαλαξία.μας. Οι χιλιάδες αυτές μαύρες τρύπες, είναι πιθανόν να είναι εγκλωβισμένες και να περιστρέφονται στη δίνη της ασύλληπτα μεγάλης μαύρης τρύπας,. Αν επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο, τότε θα πρέπει να αλλάξει εξ ολοκλήρου η οπτική μας για το σύμπαν.

milky-way

Μικρότερες μαύρες τρύπες περιβάλλουν την υπερβαρέα μαύρη τρύπα στο κέντρο του Γαλαξία μας

Η υπερβαρέα μαύρη τρύπα στην καρδιά του Γαλαξία μας περιβάλλεται από ένα φωτοστέφανο (άλως) αερίου και σκόνης – που πιστεύεται ότι είναι το τέλειο πεδίο αναπαραγωγής για τεράστια αστέρια που όμως καταρρέουν σε μαύρες τρύπες όταν πεθαίνουν.

Η υπερβαρέα μαύρη τρύπα που βρίσκεται στο κέντρο του Γαλαξία ή Sagittarius A* (Τοξότης A*)έχει μάζα 4 εκατ. φορές μεγαλύτερη του ήλιου μας, ενώ βρίσκεται 26.000 έτη φωτός μακριά από την Γη.

Το πεδίο γύρω του είναι καλυμμένο με ένα είδος αερίου, το οποίο απελευθερώθηκε από τα άστρα και τους πλανήτες που «πέθαναν» κατά την «απορρόφησή» τους από τις μαύρες τρύπες.

Και οι δύο αυτές μαύρες τρύπες και άλλες έξω από το φωτοστέφανο τραβιούνται προς την κεντρική μαύρη τρύπα  Sgr A και κρατούνται αιχμάλωτες γύρω του, πιστεύουν οι επιστήμονες.

Sagittarius-A041Η ομάδα του Πανεπιστημίου της Κολούμπια έψαξε για ακτίνες Χ από την περιοχή των μαύρων οπών, που έχουν συλλάβει ένα διερχόμενο αστέρι εξ αιτίας της βαρυτικής τους έλξης, φτιάχνοντας ένα δυαδικό σύστημα με μια μαύρη τρύπα.

Χρησιμοποιώντας αρχειοθετημένα δεδομένα από το διαστημικό τηλεσκόπιο ακτίνων – Χ Chandra, βρήκαν αποδείξεις για 300 έως 500 από αυτά τα δυαδικά συστήματα, από τα οποία μπορούσαν να συμπεράνουν ότι κρύβονται 10.000 κρυμμένες μαύρες τρύπες, σε αυτά τα δυαδικά συστήματα.

Ο Chuck Hailey του Columbia δήλωσε: “Αυτή η ανακάλυψη επιβεβαιώνει μια μεγάλη θεωρία και οι συνέπειες της είναι πολλές.

“Πρόκειται να προχωρήσει σημαντικά η έρευνα των βαρυτικών κυμάτων, καθώς η γνώση του αριθμού των μαύρων οπών στο κέντρο ενός τυπικού γαλαξία μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη πρόβλεψη του αριθμού των συμβάντων των βαρυτικών κυμάτων που μπορεί να σχετίζονται με αυτές. Όλες οι πληροφορίες που χρειάζονται οι αστροφυσικοί είναι στο κέντρο του Γαλαξία.”

Ο Hailey εξήγησε ότι η ομάδα του επέλεξε αυτή την ερευνητική μέθοδο, επειδή η εύρεση απομονωμένων μαύρων οπών είναι εξαιρετικά δύσκολη.

Πηγή