Αστροφυσική, Διάστημα

Φθάνουν τα πρώτα δείγματα αστεροειδή στη γη με Ιαπωνικό σκάφος

Την Κυριακή 13 Ιουνίου επιστρέφει στη Γη η ιαπωνική αποστολή Χαγιαμπούσα, η οποία πιθανώς κατάφερε να συλλέξει τα πρώτα δείγματα από την επιφάνεια ενός αστεροειδή.
Πέντε χρόνια έχουν περάσει από την επίσκεψη του Χαγιαμπούσα στον μικρό αστεροειδή Ιτοκάουα, ο οποίος βρισκόταν τότε σε απόσταση 300 εκατ. χιλιομέτρων από τη Γη. Παρά τα αλλεπάλληλα τεχνικά προβλήματα, το σκάφος φαίνεται ότι μπόρεσε τελικά να συλλέξει μικροσκοπικά δείγματα βράχου.

Την Κυριακή 13 Ιουνίου επιστρέφει στη Γη η ιαπωνική αποστολή Hayabusa, η οποία πιθανώς κατάφερε να συλλέξει τα πρώτα δείγματα από την επιφάνεια του αστεροειδή Itokawa.

Hayabusa Πέντε χρόνια έχουν περάσει από την επίσκεψη του Hayabusa (Χαγιαμπούσα) στον μικρό αστεροειδή Itokawa (Ιτοκάουα), ο οποίος βρισκόταν τότε σε απόσταση 300 εκατ. χιλιομέτρων από τη Γη. Παρά τα αλλεπάλληλα τεχνικά προβλήματα, το σκάφος φαίνεται ότι μπόρεσε τελικά να συλλέξει μικροσκοπικά δείγματα βράχου.

itokawa Οι αστεροειδείς θεωρούνται κατάλοιπο από το σχηματισμό του Ηλιακού Συστήματος και η μελέτη της σύστασής τους αναμένεται να προσφέρει νέα στοιχεία για τη δημιουργία της Γης αλλά και των πλανητικών συστημάτων σε άλλα άστρα.

Οι επιστήμονες θα γνωρίζουν με βεβαιότητα αν η αποστολή πέτυχε μόνο όταν ανοίξουν την σφραγισμένη κάψουλα που θα πέσει με αλεξίπτωτο στο εθνικό πάρκο Γούμερα της Αυστραλίας, γύρω στις 17.00 ώρα Ελλάδας στις 13 Ιουνίου.

Η Ιαπωνική Υπηρεσία Εξερεύνησης Αεροδιαστήματος (JAXA) ανακοίνωσε ότι το σκάφος ολοκλήρωσε με επιτυχία την προτελευταία μανούβρα στο ταξίδι προς τη Γη.

Οι υπεύθυνοι της αποστολής αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν για τον ελιγμό τον κινητήρα ιόντων του σκάφους, δεδομένου ότι οι προωθητήρες χημικών καυσίμων έχουν πάψει να λειτουργούν.

Πηγή: BBC, Βήμα