Αστροφυσική, Διάστημα

Εμπόδια για το νέο διαστημικό παρατηρητήριο James Webb

Περισσότερο από το προβλεπόμενο θα κοστίσει η εγκατάσταση και η πενταετής λειτουργία του Διαστημικού Τηλεσκοπίου James Webb της NASA από το 2018, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το αμερικανικό Κογκρέσο.

jwst-ai-esa Συγκεκριμένα, το JWST, το οποίο θα είναι το πιο ισχυρό που θα έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα και προορίζεται στο να βοηθήσει στην διερεύνηση και παρατήρηση πολλών ουράνιων ανεξήγητων φαινομένων, υπολογίζεται πως θα κοστίσει 8,7 δισ. δολάρια, 2 δισ. περισσότερο από τις αρχικές εκτιμήσεις.

Προορισμός του JWST είναι να συλλέξει εικόνες άλλων γαλαξιών και να μελετήσει που μπορούν να δώσουν πληροφορίες για το πως σχηματίζονται τα ηλιακά συστήματα και οι πλανήτες.

Ήδη, ωστόσο, υπάρχουν πολιτικές πιέσεις για την ακύρωση του προγράμματος, καθώς οι καθυστερήσεις και οι υπερκοστολογήσεις έχουν φέρει το κόστος σε πολύ υψηλότερα από ό,τι υπολογίζονταν επίπεδα.
Από την πλευρά τους, οι επικεφαλής της NASA υπερασπίζονται με θέρμη την κατασκευή του, την οποία θέτουν σε προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις της.

Τα εμπόδια που μέχρι στιγμής έχουν μπει στην κατασκευή του, σε συνδυασμό με το υπερφουσκωμένο κόστος του, έχουν θέσει υπό αμφισβήτηση το αν θα προχωρήσει σύντομα, ενώ δεν λείπουν και οι εκτιμήσεις πως το σχέδιο δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από το 2020.

Ως απάντηση, η NASA έδωσε ένα πλήρες σχέδιο κοστολόγησης και έναρξης εργασιών, με τα 8,7 δισ. δολάρια να είναι, όπως φαίνεται, το "ταβάνι" της χρηματοδότησης που θα ζητηθεί από τον προϋπολογισμό του 2013.