Μια πρωτοφανής συνεργασία επιστημόνων για τη σωτηρία του πλανήτη μας

Από σελίδα του Reuters 4-Ιουνίου-2001

Επιστήμονες από όλον τον κόσμο είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν μια πρωτοφανή μελέτη για την καταγραφή της κατάστασης της υγείας του πλανήτη και τη μελέτη πιθανών τρόπων θεραπείας των ασθενειών της, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα 4 Ιουνίου 2001 τα Ηνωμένα Έθνη.

''Εάν εμείς θέλουμε να σώσουμε το οικοσύστημα της Γης, χρειαζόμαστε στοιχεία'', δήλωσε ο Klaus Toepfer, διευθυντής του Προγράμματος Περιβάλλοντος του Ο.Η.Ε. (United Nations Environment Programme - UNEP), σε συνέντευξη τύπου στο Τορίνο, κατά την οποία παρουσίασε το το νέο πρόγραμμα κόστους 21 εκατ. δολαρίων.

Το πρόγραμμα λέγεται Millennium Ecosystem Assessment, παρουσιάστηκε ταυτόχρονα στη Νέα Υόρκη, στο Τορίνο της Ιταλίας, στην Αβάνα της Κούβας και στο Ναϊρόμπι της Κένυας, όπου εδρεύει το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα του ΟΗΕ (UNEP).

Ο Γενικός Γραμματέας Κόφη Αννάν του Ο.Η.Ε  θα προωθήσει επίσημα την τετραετή μελέτη, που αποκαλείται αξιολόγηση του οικοσυστήματος της χιλιετίας, την Τρίτη στην Νέας Υόρκη.

Η μελέτη -- που θα αξιολογήσει τους όρους των βιότοπων της παγκόσμιας άγριας φύσης και των οικοσυστημάτων  -- θα περιλάβει περίπου 1.500 επιστήμονες.

''Η μελέτη όχι μόνο θα βελτιώσει την κατανόησή μας, όσον αφορά τις επιπτώσεις που έχει το ανθρώπινο είδος στον ευαίσθητο πλανήτη, αλλά θα παράσχει και τρόπους αντιμετώπισης και θα χαρτογραφήσει μεθόδους, με τις οποίες μπορούν να σωθούν και να αποκατασταθούν τα οικοσυστήματα της γης'', δήλωσε το UNEP.

"Θέλουμε να παραγάγουμε τα όργανα και να κατασκευάσουμε τα σενάρια που βοηθούν εκείνους που λαμβάνουν τις αποφάσεις στις επιλογές τους," είπε ο Delmar Blasco, Γενικός Γραμματέας της Συνθήκης Ramsar για τους υγροβιότοπους.

Η μελέτη θα κάνει επίσης χρήση 16.000 δορυφορικών εικόνων που δωρίζονται από τη NASA, που περιέχουν σημαντικές πληροφορίες για τη περιβαλλοντική ζημία στις παράκτιες, αγροτικές, ορεινές και περιοχές υγροβιοτόπων.

Ο Toepfer είπε την προηγούμενη εβδομάδα ότι μια μελέτη είχε αποκαλύψει ότι περίπου 90 τοις εκατό των μεσοποτάμιων ελωδών περιοχών -- ο μεγαλύτερος υγρότοπος στη Μέση Ανατολή και ένα από τα παγκόσμια σημαντικότερα οικοσυστήματα του γλυκού νερού  -- χάθηκαν ως αποτέλεσμα της αποξήρανσης και των φραγμάτων.

Η συμβολή του κάθε ατόμου ξεχωριστά στη διαφύλαξη του των οικοσυστημάτων του πλανήτη,   του φυσικού του πλούτου, καθώς επίσης και η δημιουργία ενός παγκόσμιου διαδικτύου για το περιβάλλον, είναι το μήνυμα της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, της οποίας το θέμα είναι 'Συνδεθείτε με το Παγκόσμιο Διαδίκτυο της Ζωής'. Η ημέρα αυτή, που γιορτάζεται κάθε χρόνο από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών στις 5 Ιουνίου, στόχο έχει να προβληματίσει και να ευαισθητοποιήσει την παγκόσμια κοινότητα απέναντι στα περιβαλλοντικά προβλήματα και επιπλέον να προκαλέσει, να κατευθύνει και να συντονίσει την πολιτική δράση.

Το παγκόσμιο κλίμα: καμία αλλαγή