Τα υβριδικά αυτοκίνητα πιο οικολογικά από αυτά με καύσιμο υδρογόνου προτείνει μια μελέτηΑπό σελίδα του ABC News, 10 Μαρτίου 2003 |
Τα υβριδικά αυτοκίνητα, που συνδυάζουν ηλεκτρικούς κινητήρες με μικρές βενζινοκίνητες ή πετρελαιοκίνητες μηχανές, είναι πιθανόν να ξεπεράσουν τα περιβαλλοντικά οφέλη των αυτοκινήτων με καύσιμο υδρογόνο μέχρι το 2020, σύμφωνα με τους ερευνητές. Τα οχήματα με καύσιμο υδρογόνου έχουν χαμηλές εκπομπές και μικρή κατανάλωση ενέργειας στο δρόμο, αλλά η μετατροπή ενός ορυκτού καυσίμου, όπως το φυσικό αέριο ή η βενζίνη, σε υδρογόνο σαν καύσιμο οχημάτων, απαιτεί σημαντικά ποσά ενέργειας και συνεπώς αυξάνει τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου, σύμφωνα με μια μελέτη από το Τεχνολογικό Ίδρυμα της Μασαχουσέτης (MIT) στη Βοστώνη. Η μελέτη, που δόθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, ακολουθεί την ανακοίνωση του Ιανουαρίου από τον Λευκό Οίκο μιας πρωτοβουλίας για να αναπτυχθούν οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Αυτό υπάγεται σε ένα πρόγραμμα με το όνομα "Ελεύθερο Αυτοκίνητο", κόστους 1.2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να φτιαχτούν οχήματα που να τροφοδοτούνται με καύσιμο υδρογόνο. Σύμφωνα με τον Spencer Abraham , γραμματέα της Αμερικανικής Ενέργειας, θα πρέπει να είναι οι βιομηχανίες ικανές να παράγουν οικονομικώς αποδοτικά αυτοκίνητα και σε μεγάλους αριθμούς μέχρι το 2020. Τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να
μειώσουν την Αμερικανική ζήτηση για
ξένο πετρέλαιο κατά 11 εκατομμύρια
βαρέλια ανά ημέρα μέχρι το 2040, σύμφωνα
με το τμήμα της Αμερικανικής Ενέργειας. Κι αυτό επειδή ουσιαστικά όλα οι
ποσότητες βιομηχανικού υδρογόνου που
μας παρέχονται προς το παρόν έρχονται
από το φυσικό αέριο. Στο μέλλον, λένε οι
αναλυτές, τα μεγάλα ποσά υδρογόνων θα
προέρχονται από το νερό, μέσω της
χρήσης εναλλακτικών ενεργειών όπως η
αιολική και η ηλιακή ενέργεια. Πέρα από το 2020, πιθανώς τα
αυτοκίνητα υδρογόνου θα είναι
κερδισμένα. "Εάν απαιτούνται
συστήματα αυτοκινήτων με σημαντικά
χαμηλότερες εκπομπές αερίων
θερμοκηπίου, για παράδειγμα, σε 30 έως 50
χρόνια, το υδρογόνο είναι το μόνο
σημαντικό καύσιμο που έχει βρεθεί
μέχρι σήμερα", είπε ο καθηγητής John
Heywood, ο οποίος συμμετείχε στη μελέτη. Μέχρι τώρα, η Honda και η Toyota είναι οι μόνοι κατασκευαστές υβριδικών αυτοκινήτων, όπως το Prius. Τα υβρίδια αυτά έχουν μηχανές ορυκτών καυσίμων που λειτουργούν εναλλακτικά ή και μαζί με ηλεκτρικούς κινητήρες για να μειώσουν τις εκπομπές του smog - αιθαλομίχλης και να αυξήσουν την οικονομία του καυσίμου. |
|||
|