Τα υβριδικά αυτοκίνητα πιο οικολογικά από αυτά με καύσιμο υδρογόνου προτείνει μια μελέτη

Από σελίδα του ABC News, 10 Μαρτίου 2003

Τα υβριδικά αυτοκίνητα, που συνδυάζουν ηλεκτρικούς κινητήρες με μικρές βενζινοκίνητες ή πετρελαιοκίνητες μηχανές, είναι πιθανόν να ξεπεράσουν τα περιβαλλοντικά οφέλη των αυτοκινήτων με καύσιμο υδρογόνο μέχρι το 2020, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Τα οχήματα με καύσιμο υδρογόνου έχουν χαμηλές εκπομπές και μικρή κατανάλωση ενέργειας στο δρόμο, αλλά η μετατροπή ενός ορυκτού καυσίμου, όπως το φυσικό αέριο ή η βενζίνη, σε υδρογόνο σαν καύσιμο οχημάτων, απαιτεί σημαντικά ποσά  ενέργειας και συνεπώς αυξάνει τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου, σύμφωνα με μια μελέτη από το Τεχνολογικό Ίδρυμα της Μασαχουσέτης (MIT) στη Βοστώνη.

Η μελέτη, που δόθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, ακολουθεί την ανακοίνωση του Ιανουαρίου από τον Λευκό Οίκο μιας πρωτοβουλίας για να αναπτυχθούν οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Αυτό υπάγεται σε ένα πρόγραμμα με το όνομα "Ελεύθερο Αυτοκίνητο", κόστους 1.2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να φτιαχτούν οχήματα που να τροφοδοτούνται με καύσιμο υδρογόνο. Σύμφωνα με τον  Spencer Abraham , γραμματέα της Αμερικανικής Ενέργειας, θα πρέπει να είναι οι βιομηχανίες ικανές να παράγουν οικονομικώς αποδοτικά αυτοκίνητα και σε μεγάλους αριθμούς μέχρι το 2020.

Τα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να μειώσουν την Αμερικανική ζήτηση για ξένο πετρέλαιο κατά 11 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα μέχρι το 2040, σύμφωνα με το τμήμα της Αμερικανικής Ενέργειας.

Αλλά ακόμα και με πιο επιθετική έρευνα, ένα όχημα με καύσιμο υδρογόνου δεν θα ήταν καλύτερο από ένα υβρίδιο πετρελαιομηχανής από την άποψη των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου μέχρι το 2020, αναφέρει το Εργαστήριο του Ιδρύματος για την Ενέργεια και το Περιβάλλον στην ανάλυσή του.

Κι αυτό επειδή ουσιαστικά όλα οι ποσότητες βιομηχανικού υδρογόνου που μας παρέχονται προς το παρόν έρχονται από το φυσικό αέριο. Στο μέλλον, λένε οι αναλυτές, τα μεγάλα ποσά υδρογόνων θα προέρχονται από το νερό, μέσω της χρήσης εναλλακτικών ενεργειών όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια.

Αλλά για τώρα, αυτή η "πιο πράσινη" μέθοδος για τη παραγωγή υδρογόνου είναι επίσης ακριβή, σύμφωνα με τη μελέτη. Ο Malcolm Weiss, ένας ερευνητής στο εργαστήριο λέει ότι "Η αγνόηση των εκπομπών και της ενέργειας που περιλαμβάνονται στην κατασκευή και την παράδοση του καυσίμου και την κατασκευή του οχήματος δίνει μια παραπλανητική εντύπωση".

Πέρα από το 2020, πιθανώς τα αυτοκίνητα υδρογόνου θα είναι κερδισμένα. "Εάν  απαιτούνται συστήματα αυτοκινήτων με σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, για παράδειγμα, σε 30 έως 50 χρόνια, το υδρογόνο είναι το μόνο σημαντικό καύσιμο που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα", είπε ο καθηγητής John Heywood, ο οποίος συμμετείχε στη μελέτη.

Αλλά αυτό το υδρογόνο θα πρέπει να παραχθεί χωρίς πρόσθετες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, μέσω μιας πηγής μη-άνθρακα όπως η ηλιακή ενέργεια, ή και από συμβατικά καύσιμα, αν θα απομονωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κάτω από τη Γη".

Μέχρι τώρα, η Honda και η Toyota είναι οι μόνοι κατασκευαστές υβριδικών αυτοκινήτων, όπως το Prius. Τα υβρίδια αυτά έχουν μηχανές ορυκτών καυσίμων που λειτουργούν εναλλακτικά ή και μαζί με ηλεκτρικούς κινητήρες για να μειώσουν τις εκπομπές του smog - αιθαλομίχλης και να αυξήσουν την οικονομία του καυσίμου. 

Δείτε και τα σχετικά άρθρα
Μπορεί η απομάκρυνση του άνθρακα να λύσει το πρόβλημα της παγκόσμιας θέρμανσης;
Πως λειτουργεί η ενεργειακή κυψέλη υδρογόνου;
Home