Περιβάλλον Ζωή και Γη

Ένα τεράστιο παγόβουνο σαν τη Νέα Υόρκη «γεννιέται» στην Ανταρκτική

Επιστήμονες της NASA ανακάλυψαν μια ρωγμή σ’ ένα παγετώνα της Ανταρκτικής η οποία συνεχίζει να διευρύνεται και από την οποία πρόκειται να γεννηθεί μέσα στους επόμενους μήνες ένα παγόβουνο με επιφάνεια ίση μ’ αυτή της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσε η NASA.

pig-glacier-crack Τον Οκτώβριο του  2011, η NASA ανακάλυψε μια μεγάλη ρωγμή στους παγετώνες του Pine Island στην Δυτική Ανταρκτική

Η ρωγμή αυτή στον παγετώνα του Pine Island, στη δυτική πλευρά της Ανταρκτικής, έχει μήκος τουλάχιστον 30 χιλιόμετρα και βάθος 50 μέτρα.

Η ρωγμή, η οποία διευρύνεται κατά δύο μέτρα την ημέρα, θα δημιουργήσει ένα παγόβουνο περίπου 880 τετραγωνικών μέτρων, υπολόγισαν οι ειδικοί, οι οποίοι υπογραμμίζουν πως αυτό το φαινόμενο δεν είναι αποτέλεσμα της ανόδου της θερμοκρασίας στον πλανήτη, αλλά ενός φυσικού κύκλου.

glacierΤο παγόβουνο αναμένεται ότι θα έχει σχηματισθεί πλήρως ως τις αρχές του 2012.

Τέτοια παγόβουνα σχηματίζονται κατά περιόδους στην Ανταρκτική. Το τελευταίο μέχρι σήμερα είχε αποσπαστεί από τον παγετώνα του Pine Island το 2001 και οι επιστήμονες περίμεναν ότι το φαινόμενο αυτό θα επαναλαμβανόταν γρήγορα.