Αστροφυσική, Διάστημα

Το Opportunity έκλεισε τα 8 χρόνια στον Άρη

Το ρόβερ Opportunity της NASA έκλεισε οκτώ χρόνια από την προσεδάφιση του στην επιφάνεια του Άρη στις 24 Ιανουαρίου, και το ρομπότ με την πιο μεγάλη διάρκεια ζωής είναι ακόμα ισχυρό.

mars-rover-opportunity Το ρόβερ Opportunity προσγειώθηκε στον κόκκινο πλανήτη στις 24 Ιανουαρίου 2004 και τρεις εβδομάδες μετά προσγειώθηκε το δίδυμο ρόβερ Spirit. Πέρυσι η NASA ανακοίνωσε ότι το Spirit νέκρωσε αλλά το Opportunity συνεχίζει να συγκεντρώνει δεδομένα στα γεράματα του, βοηθώντας τους επιστήμονες να καταλάβουν όλο και περισσότερα για το θερμό και υγρό περιβάλλον του Άρη κατά το παρελθόν.

block-island

Εικόνα του μεγαλύτερου μετεωρίτη που βρέθηκε ποτέ στον Άρη. Ονομάστηκε "Block Island" και τραβήχτηκε από την πανοραμική Κάμερα Pancam του Opportunity

Τα ρόβερ Spirit και Opportunity είχαν σχεδιαστεί να δουλέψουν 90 ημέρες μόνο για να ψάξουν για τα σημάδια της αρχαίας δραστηριότητας του νερού στον Άρη. Τα ρομπότ που τροφοδοτούνται με ηλιακή ενέργεια βρήκαν πολλά τέτοια στοιχεία στα ανόμοια σημεία προσεδάφισης τους, αλλάζοντας έτσι δραματικά τις γνώσεις που είχαν οι επιστήμονες για τον Κόκκινο Πλανήτη και την ιστορία του.

Πηγή: space.com